onsdag 23 maj 2012

MoeTar: From these small seeds

images

Låter som att Frank Zappas okända dotter från något one-night-stand ute på amerikanska bystan börjat göra musik. Moeatar säger att deras musik är Symphonic Rock, Art Pop, Genre Destroying. Gott så. Det finns allt för få genre-förstörare i den här världen. Ju fler desto bättre. Och därför hejar jag på Moetar. 

Progarchieves: 

Their music style can be referred to as effort to melt together sound of Led Zeppelin, the complexity of Zappa, and pop feelings of The Beatles… 

- Moorea Dickason / Vocals
- Tarik Ragab / Bass
- Matt Lebofsky / Keys
- Matthew Heulitt / Guitar
- David M Flores / Drums

 Bandets hemsida.

 

3 kommentarer:

Mrutt sa...

Köpte denna platta för mer än ett år sedan och gillar den mycket. Det melodiska blandat med det progressiva nästan lite åt RIO-hållet och så denna sångerska med ett härligt tryck i sin jazziga röst. Jobb med platta nr 2 pågår visst.

Göran Hoshi Johansson sa...

Hej Universum Noll!

Hittade din sida av en slump, när jag rotade info om Pekka Pohjola (och fick veta att han varit död sedan nästan fyra år! Man hänger inte med så värst, tydligen).

Verkar som att vi tänker lite lika vad gäller musik, och när jag läste att Gentle Giant var husgudar i din värld, så förstod jag att du var en god människa... Haha! Jag passade på att bokmärka dig då!

Får för övrigt din godhet bevisad när jag nu lyssnar på rekommenderade MoeTar. Det låter kul så här vid första lyssningen, om än inte någonting som får en att baxna. Helt OK bara.

Tack för en kul blogg!

Universum Noll sa...

Re Mrutt: Tycker det är ovanligt piggt och bra det dom gör. Skall bli kul att höra nästa.

Re Göran: Visst var han bra Pekka! RIP. Kul att du gillar...