lördag 16 januari 2010

Prog-quiz – 10 snabba frågor

Tänkte att det kunde pigga upp med en liten prog- quiz som Lördagsnöje? Tio snabba och allmänbildande progfrågor. Inte allt för svåra, hoppas jag.

Jag kan inte riktigt själv bedöma vilken svårighetsgrad jag lagt mig på.Lätt, mittimellan, svårt, omöjligt? Vore trevligt med lite feedback.

Leta i din hjärnas skrymslen och vrår innan du drar i livlinorna wikipedia och progarchieves.

Mycket nöje! Quizen startar HÄR.

140px-Peter_Gabriel_The_Moonlight_Knight_(cropped)

6 kommentarer:

Markus sa...

Väldigt svårt! 5 rätt.

Anonym sa...

Mitt-i-mellan Fågel och Fisk, verkar det som.
Jag fick 5 rätt också.
Kul idé!
Feedback från ;
- Listen to reason.

Bondlurken sa...

Vilken Progg-Loser man är, bara 4 rätt.

Lars Patrik Stigsson sa...

Ok, antingen får jag sänka ribban eller så får ni ta er i kragen...

Cuby sa...

Nåja. 7 av 10 och inget googlefuskande, men jag hade nog tur på någon...

Ebon Peck sa...

4 av 10 var ju över förväntan.