tisdag

Mitt på gräsmattan på vår tomt står ett stort träd som blommar häftigt en vecka på våren och som ger mängder av röda, ganska sura bär framåt hösten. Vi plockar bären och gör saft av dom. Dom vi inte får tag i (trädet är ganska högt) blir mat till fåglarna.

Explositionen av blommor pågår just nu och det är det förnämligaste fyrverkeri man kan önska sig.

Efter tre års kultivering är det tillfredsställande att se trädgården växa till sig och få allt mer karaktär. Perennerna verkar ha rotat sig och kommer med stormsteg. Det skall bli intressant att se hur blomsterängen i slänten ned mot uppfarten artar sig. Jag har dragit i gång rätt omfattande förbättringsprojekt i trädgården. Det är en obeveklig drift som drabbar mig i maj.

Gardeing is not a hobby, it´s an obsession, som någon sa.

Våren väcker för övrigt alla möjliga lustar och önskningar till liv. Ester pratar om att hon vill ha en kattunge. Jag vill ha en HTC Magic Android phone. Vad Ilse vill ha vet jag skam att sägandes inte riktigt. Jag skall fråga henne i kväll.