fredag

What´s new in Baltimore?

…eftersom jag inte vet svaret på den frågan rapporterar jag i stället om vad som är nytt här på Grå Fias väg i Västra Bodarne - och närmare bestämt vad som är nytt med mig själv - eller snarare vad jag ägnat mig åt på sista tiden:

- följt direktsändningen av rättegången mot the pirate bay. Den har ett mycket stort underhållningsvärde. Skiv- och filmindustrins jurister, som tydligen har hjälp av jurist-gurus från London, trampar gång på gång i klaveret. På måndag är det dags för slutpläderingar. Tro mig - det kommer att skvätta rejält i kanvasen. Hur tingsrätten skall kunna fälla piraterna begriper jag inte. Om jag befunnit mig i rättssalen hade jag ställt mig upp och skrikit: D
on't criticize what you can't understand. Your sons and your daughters are beyond your command. Your old road is rapidly agin'. Please get out of the new one, if you can't lend your hand - for the times they are a-changin'.

- under pseudonym publicerat ett piratinlägg på debattsiten Newsmill. Läs den här.

- tillsammans med Ilses bror, som var här med sin familj, besökt världskulturmuseets bollywoodutställning och där spelat in en film (se ovan, och njut!).

- lyssnat på läcker ambient techno, levererad från sofa space, (följ länken och klicka i högermarginalen för att lyssna).