lördag

JAIPUR AIRPORT FREDAG 11.10

Brave new world! Här sitter vi och väntar på planet till Goa som är försenat 1 tim och 10 min. Men vad gör det? Jag är online och kan läsa svenska tidningar eller se på Rapport. Ester kan se Bolibompa, om hon skulle ha långtråkigt. När jag var i Indien första gången 1986 fick man besöka ambassader och konsulat i större städer för att läsa svenska tidningar som i regel var ca 14 dagar gamla. Där kunde man också hämta brev som vänner skickat hemifrån. Nu kan man chattat direkt på msn och skicka email!

I går var vi tillsammans med Amita och delar av hennes familj på en anläggning kallad Chokhi Dhani en bit utanför Jaipur. Det var en traditionell rajasthan-by uppbyggd på nytt där vi käkade och tog del av traditionell dans och andra artist-uppträdanden.

I dag har vi packat och checkat ut från hotellet och åkt taxi hit till flygplatsen där vi nu alltså sitter och väntar. Jag hade glömt min swizz army kniv i handbagaget och åkte givetvis dit i kontrollen. Men jag kunde behålla den. Man hämtade min stora ryggsäck och jag kunde lägga den i den.

Vi flyget med Kingfisher Airlines och det skall ta två timmar. Vi blir vi hämtade på flygplatsen i Goa och körs direkt till hotellet. Sedan skall vi bada i indiska oceanen!!!