fredag 25 september 2009

Universum Noll direktbloggar från Progressive Nation i dag – ny länk

Dream Theater

Dream Theater & co startade sin Europarurné i Helsingfors i onsdags. Kanadensiska unexpecT hade ställt in, så det var endast Bigelf, Opeth och DT som fullföljde evenemanget. Oklart i skrivande stund om kanadensarna kommer till Hovet. Hade gärna velat uppleva detta för mig okända band som själva beskriver sin musik så här:

unexpecT is a metal laboratory mixing elements of black, death, core, symphonic, progressive and melodic metal; classical, operatic, medieval, goth, electro, ambient, psychotic, noise and circus music with an occasional jazzy touch.

Jag kommer att direktblogga från konserten. Man når direktbloggen via denna länk.

Rapporter kommer att levereras från 18:30, när konserten startar, fram till dess slut cirka kl 23:15.

4 kommentarer:

Anonym sa...

om du vill att folk skall hålla kolla på din liveblogg från en icke slutsåld spelning på hovet kanske du inte skall utforma den medelst google docs... bemöda dig inte med att svara, jag kommer inte att komma tillbaka. kanske ses vi ikväll.

Lars Patrik Stigsson sa...

ja, träffar jag på dig skall jag lära dig ett och annat om google docs...

Anonym sa...

>Bigelf sätter stämningen med ett stycke välkänd klassisk musik i högtalarna (dock inte så välkänd att bloggaren kommer på vad det är).
det var imperial march från Star Wars.

Lars Patrik Stigsson sa...

Tack för upplysningen.