söndag

ÅRETS FÖRSTA SÖNDAG

Vi är hemma i Västra Bodarne igen. Termometern visar minus nio. Skall trots detta ut i spåret i dag - med nyinköpta joggingskor.

Oroar mig en smula för att jag tillbringar för mycket tid framför datorn. Något säger mig att fyra timmar per dag borde vara en maxgräns...


Fick en inbjudan till Spotify (tack John), en smått otrolig musiktjänst som inte lär minska min skärmtid.

Och internet är verkligen en guldgruva där man aldrig vet vilka skimrande klimpar som väntar runt nästa hörn. Hittade t ex detta citat ang Israels kampanj i Gaza:

Every child who witnessed this week's bombing is another recruit for the violence of the future.


Och läste följande artikel, som är den bästa jag läst i ämnet: Israel's Insane War in Gaza

(Bonusinfo: det första jag använde Spotify till var Roger Waters: What God wants part I).