onsdag

Nu är det tillbaka i selen. Jobb från och med i morgon och därefter dag efter dag, vecka ut och vecka in hela 09. Den rödgröna alliansen är på plats tidigast 2010 och sedan tar det väl ett tag innan dom får igång friåret. Jag hade planer på att utnyttja den möjligheten förra vändan, men fick inte tummen ur. Den här gången skall jag dock vara först i kön. Inte så att jag tycket illa om mitt arbete (det som råder mellan mig och Biskopsgårdens socialtjänst kan nog bäst beskrivas som en hatkärleksrelation). Men det finns en mängd andra behov som pockar på. Som till exempel att tillverka en hylla för dvd-spelare, digitalboxar, centerhötalare och dylikt. Har i dag köpt 7 armeringsjärn och låtit kapa dem i längder om 93 cm på Bröderna Gustavssons Smide. (Kapningen kostade 30 riksdaler. Sånt kan fortfarande hända i Alingsås). Köpte även tegelstenar för 5: - styck på Hus till Hus. Samt speciallim för att foga samman alltihop. Har därefter målat detta vitt. Till konstruktionen skall sedan fogas glasskivor. Detta är en helt egen idé vars förverkligande innebär att jag ger mig ut på lika hal is som den på Trollsjön där vi åkte skridskor i går och förrgår. Jag har kommit halvvägs och källaren är nu ockuperad, belamrad och kaotiserad.

(Du undrar vad jag lyssnar på medan jag arbetar? Svar: Karmakanic - . Who's The Boss In The Factory (2008) och Gong- Full Circle Live (1988)

Annat jag vill ha tid över för är bokläsning. Fick i julklapp den Bookerprisvinnande The White Tiger av Arvind Adiga (Indienmiljö), Den Larmande Hopens Dal av Erik Andersson (som bor här i Västra Bodarne) och Det Döda Paret och deras ”Vänner” av Joakim Pirinen (kan inte beskrivas, måst upplevas). Försöker just nu läsa alla tre parallellt.

Fortsättning följer…

Läs om varför vi behöver friåret här, och här.

Läs om och lyssna på Karmakanic: http://www.jonasreingold.com/m1/index.php, http://karmakanic.eu/news.php,

http://www.myspace.com/reingoldmusic