fredag

MANNEN SOM FÖRSTÖRDE MITT LIV - En bok om Leonard Cohen...

... läser jag för närvarande. Peter Lindforss skriver om sin långa
vänskap med Leonard. De träffades för första gånen på ön Hydra
1981.


Citat från sid 7: "Om jag säger att jag visste vem Leonard Cohen var
innan jag träffade honom låter det naturligtvis inte klokt. Men ibland vet man. Do not choose a coward´s expanation, that hides behind the cause and the effect, som Leonard sjunger i Alexandra Leaving på "Ten New Songs" från 2001. Allting har en mening och orsak och verkan är två skilda ting".

I dag Långfredag snöar det ymnigt i Västra Bodarna. Ester letar efter två försvunna tygkaniner som hon bestämt hävdar att jag slarvat bort.
Jag har långt framskridna planer på att plocka fram skidorna. Vet inte om det kommer att lyckas...

Skall även marinera påskalammet. Traditionen bjuder att jag lagar Raan masaledar, indisk lamstek i kryddad youghurt.
x
Leonard kommer till Skåne i sommar och jag tycker vi skall se honom.
h
ttp://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_968195.svd
x