måndag

NYA VINDAR...

Det bär av till Indialand. För vilken gång i ordningen? Den sjätte tror jag. Flyg första februari till Delhi dit vi kommer mitt i natten lokal tid. Hämtas av Hotel Broadways flygplatshämtare som håller upp en skylt med mitt namn och sedan kör oss till hotellet, som ligger mellan old och new Delhi och har en restaurant som lär vara mycket bra.
Hotel Broadway beskrivs så här på hemsidan: Sandwiched enviably between Colonial New Delhi and the Old City, the front rooms of Hotel Broadway overlook the bustling Asaf Ali Road while the back ones provide a spectacular view of the Old Delhi skyline. Tourists can spend many a delightful hour, watching kite flights, pigeon fights and the hustle-bustle of life in this part of town. In spite of giving the guests a heady whiff of nostalgia, the modern rooms are centrally air-conditioned and equipped with all amenities.

Vi har bokat ett back room och jag ser verkligen fram emot att uppleva a spectacular view of the Old Delhi skyline. Jag skall stå vid det fönstret i timmar och stirra, och fotografera, och njuta...

Fyra dagar i Delhi, sedan tåg till Pushkar, Rajastan (kamelsafari mm). fyra dagar där och sedan fem i Jaipur (där Ilse skall jobba). Till sist fem dagar på Bhakti Kutir, Goa.

Kolla
http://www.bhaktikutir.com/accomodation.php. En ställe jag nu till sist själv skall få besöka, efter att entusiastiskt ha rekommenderat det till andra.

Flyger hem från Bombay...